Розпірки і підсилювачі жорсткості
Чому виробники не ставлять розпірки спочатку на заводі?
Відповідь проста - підвищення собівартості. Уявіть собі, що необхідно придбати 500 тис. лампочок. Вартість однієї лампочки не велика, але якщо цю вартість помножити на 500 000, то виходить дуже не маленька сума. Саме з цих міркувань, наприклад, концерн "Фольксваген" не встановлює лампочки для освітлення бардачка у свої моделі економ класу, саме тому на автомобілі Mitsubishi Lancer не встановлюють розпірки більш дешевих комплектацій. І таких прикладів безліч. Все залежить від платоспроможності покупця і для цього пропонуються
різні моделі авто, різної комплектації, за різною вартістю, а ми лише пропонуємо зробити його трохи краще.
Для чого потрібні підсилювачі жорсткості?
На сьогоднішній день підсилювачі жорсткості (далі ВЖЕ) (розпірки, розтяжки) цікавлять все більша кількість автолюбителів і багато їх відносяться мало не до розділу стоку. Перше питання, яке виникає у автовласників, які не мають цього тюнінг-девайс, при цьому слові – для чого потрібен цей аксесуар?
При створенні кузова на заводі задається певна жорсткість, обумовлена конструктивними особливостями кузова і технологічними можливостями. У деяких виробників вона на досить високому рівні, у деяких – ні. Але навіть в самому жорсткому кузові виникають деформації.
Вужі (розтяжки, розпірки) є необхідним силовим елементом, т. к. кузов сам по собі має властивість «грати», а особливо це стосується вітчизняних автомобілів. Стійки безпосереднім чином через пружину впираються в стакани авто. Стакани, у свою чергу, «плавають» при впливі на них зусиль стійок: при повороті, розгоні, гальмуванні, попаданні в яму або вибоїну, а також інерції.
Виробники знаменитих на весь світ, брендів весь час покращують свої автомобілі і не залишають без уваги жорсткість кузова. З кожним роком вона весь час збільшується, а такий аксесуар як розпірка, додається, в основному, як додаткове обладнання. У свою чергу, при збільшенні жорсткості необхідно враховувати і той фактор, що вага самого авто не повинен значно зростати. Тобто якщо приварити товсту трубу або швелер між склянками, то ми міняємо шило на мило, т. к. додавши значну вагу, ми погіршуємо роботу підвіски і збільшуємо навантаження на сам кузов. Розпірка повинна мати золоту середину у співвідношенні вага/жорсткість, т. к. невелике збільшення жорсткості за рахунок додавання ваги не дає позитивних результатів. Така жорсткість нікому не потрібна!
На таких автомобілях, як ЗАЗ-1102, -1103, -1105 та їх модифікації взагалі існує проблема, пов'язана з отрыванием склянок від кузова.
Розпірка "RIKKAR", в свою чергу, дозволяє запобігти виривання склянок, поліпшити ходові характеристики Вашого авто і збільшити безпеку всередині сидячих пасажирів не збільшивши при цьому значно вагу.
Верхній ВЖЕ пов'язує стакани між собою, фіксуючи їх положення, і навантаження доводиться не на одну стійку, а на два. Таким чином вони (стійки, стакани, чашки) працюють як єдине ціле, компенсуючи і збалансовано розподіляючи навантаження. Для того, щоб створити цілісний короб (раму), який буде забезпечувати пов'язану ланцюжок, тобто забезпечувати контур жорсткості, необхідно встановити і нижній ВЖЕ..
Нижній УЖЕ пов'язує між собою лонжерони знизу, не даючи їм розповзатися при маневруванні або проходження будь-яких нерівностей. При встановленні нижнього підсилювача жорсткості разом з верхнім, вони створюють раму.
Якщо верхній ВЖЕ пов'язує стакани, не даючи їм зійтися, то нижній – фіксує лонжерони, не даючи їм розійтися. Таким чином, кожен з підсилювачів жорсткості (розпірок, розтяжок) протидіє зусиллям, що діє на кузов, що створюються при простій їзді автомобіля.
Задній ВЖЕ повинен кріпитися безпосередньо до кузова авто, т. до. ми повинні збільшити його жорсткість і змусити працювати саме підвіску без кузова. Тобто кузов повинен бути монолітним, а підвіска повинна виконувати свої функції, не заважаючи своїй роботі деформацією кузова. Ідеальним варіантом заднього підсилювача жорсткості є зв'язування між собою підлоги, задніх чашок і фіксування їх між собою для запобігання сходження, але на жаль це не завжди виходить. У більшості випадків, задні стакани робляться без шпильок під кріплення стійки, тому замість безпосереднього зв'язування між собою задніх стаканів – пов'язують ближчі частини кузова, які приварені до склянках.
Задня частина кузова, як правило, найбільш уразлива і у неї найменше жорсткість. Особливо це стосується автомобілів в кузові універсал і хетчбек з-за відсутності поперечної полиці і об'єднання салону з багажником.
Задній ВЖЕ дозволяє зменшити замети в поворотах через багатоточкової связуемой конструкції, завдяки чому, автомобіль починає менше кренитися і змушує працювати більше задню підвіску, залишаючись нерухомим, а не «грати» разом з підвіскою.
При повороті кузов починає крениться і зміщується центр ваги на стійку по зовнішньому радіусу повороту, а уявіть якщо Ви цією стійкою потрапляєте ще і в яму. Саме із-за цих сил, які прикладаються на стакани їх і починає деформувати, і «складати». Комплект підсилювачів жорсткості (нижній + верхній) забезпечують перерозподіл на весь каркас, тобто вся навантаження розподіляється рівномірно на нижній і верхній ВЖЕ, а також на елементи кузова, які знаходяться між ними, а не в одну спрямовану точку. Схожим чином працює і задній ВЖЕ.. Таким чином, сили, що діють на всю раму роблять навантаження значно менше, ніж, якщо б розпірок не було і всі сили діяли на конкретні точки кузова. Також не менш важливим фактором є і зменшення кручення кузова. Чим менше кручення кузова, тим довше він буде служити, а відповідно краще управлятися і змушувати більш правильно працювати підвіску.
Також необхідно враховувати, що після установок підсилювачів жорсткості збільшується безпеку всередині сидячих пасажирів, т. к. корпус якісного авто неравнопрочен: окремі частини мають різну жорсткість і різну опірність удару при ДТП — меншу в передній і задній частині, більшу у середній частині. В результаті при зіткненні автомобілів за рахунок деформації передньої і задньої частин кузова відбувається плавне гасіння удару, і пасажирський салон охороняється від деформації. Після установки ВЖЕ-ти створюється контур кузова, зв'язується між собою розпірками, який знаходиться безпосередньо перед салоном авто і створює додатковий опір для деформації салону. Тобто при лобовому зіткненні більш м'яка частина кузова, передня або задня, буде гасити удар, і мяти до салону. При бічному ж ударі – створюється додатковий опір для складання кузова.
Таким чином крім збільшення чуйності керма, поліпшення управління, збільшення терміну служби кузова і підвіски авто, збільшується, і пасивна безпека всередині сидячих пасажирів.
Всі наявні у нас в наявності розпірки ви зможете побачити в розділі "Розпірки і підсилювачі жорсткості"
Стаття розміщена з дозволу і за погодженням з керівництвом компанії RIKKAR.
- Ми не відправляємо посилки УкрпоштоюУ цій статті ми намагаємося пояснити нашому покупцеві чому не відправляємо Укрпоштою.Повна версія статті
- Забирайте замовлення вчасно!Дуже часто, коли ми дзвонимо з питанням чому клієнт ще не забрав посилку, то чуємо у відповідь "Че ви? Я потім заберу!!!"Повна версія статті